Logo ontwerp en huisstijl voor maatwerkbedrijf De Brug
De Brug, sinds jaar en dag een vaste waarde, heeft een nieuw logo én een kakelverse website.
“Het werd tijd ook”, lacht Sarah Devisch, hoofd administratie van De Brug. “Ons oude logo ging alweer jaren mee en onze website was ook niet echt cutting edge meer.”
De Brug, dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt tewerkstelt, bestaat sinds 1973. Het bedrijf groeide uit tot een belangrijke speler in de sociale economie. Met 360 werknemers met elk hun specialisatie: metaal, hout, waterzuivering, stoffering, is De Brug een écht bedrijf En dat mag ook te zien zijn aan het logo en de website.
Daarom ontwikkelden we een volledig nieuwe huisstijl van het logo tot de verschillende toepassing.
We mochten zelfs de belettering van het volledige wagenpark ontwikkelen.
Vervolgens hebben we een nieuwe website ontwikkeld die aansluit bij de nieuwe huisstijl.
Gelet op de unieke doelgroep van De Brug hebben we getracht om de site zo toegankelijk mogelijk te houden, stijlvol maar zonder teveel afleiding. Verder hebben we diverse extra’s voorzien zoals diverse instellingen om het contrast, lettergrootte, lettertype aan te passen. In de site is bovendien ook een automatische voorleesfunctie voorzien.
Check de website hier: https://www.debrug.be