Hoger scoren in Google
Als uw site die niet scoort op Google bestaat uw website eigelijk niet. En zonder website bestaat uw bedrijf vandaag de dag niet meer!
Een site die geoptimaliseerd is voor zoekmachines daarentegen, trekt juist bezoekers aan via Google.
Hieronder hebben we een aantal tips samengevat zodat u kan hoger scoren in Google.
Hoe geraak je bovenaan in Google?
Publiceer regelmatig
Google houdt van websites die regelmatig nieuwe en relevante inhoud plaatsen – deze websites scoren bijna automatisch hoger op Google. Schrijf dus regelmatig artikels, nieuws of blogs die relevant zijn voor uw publiek of post foto’s van recente projecten die u realiseerde. Zorg ervoor dat uw site regelmatig geüpdatet wordt.
Heeft uw site een Content Management Systeem (CMS)? Dit laat u toe om zelf, makkelijk artikels te schrijven of uw site aan te passen. Want hoe makkelijker het is om dit te doen, hoe vaker u het zal doen!
Contacteer ons wij helpen u graag verder bij het uitkiezen van een passend CMS voor uw bedrijf.
Gebruik de juiste zoekwoorden
Gebruikers op google typen zoekwoorden in om bepaalde dingen te vinden.
Als u beter wil scoren op google, denk dan na over de zoekwoorden die uw klanten zouden gebruiken om uw bedrijf terug te vinden op het internet. Welke woordkeuze wordt door uw doelgroep gebruikt. Hoe omschrijven uw klanten uw product of dienst?
Laat de zoekwoorden regelmatig in terugkomen in de artikels op uw site maar gebruik ook synoniemen.
Overdrijf ook niet! De ideale keyworddensity is tussen de 15 en de 20%.
Zorg voor een goed gecodeerde website
Websites met geoptimaliseerde en zuivere code worden beter door Google opgenomen en scoren hoger. Zorg dus dat de code van jouw website voldoet aan de webstandaarden. Let ook op de plaatsing en volgordes van de verschillende elementen en meta tags is de code. Als aan alle voorwaarden is voldaan dan kan Google je code makkelijk lezen en interpreteren.
Is uw site responsive?
Een responsive website of een site met een responsief ontwerp is een website die geoptimaliseerd is om op verschillende platformen zo perfect mogelijk getoond te worden. Werkt uw website naar behoren op een tablet? Is uw site nog leesbaar op een smartphone? Sinds kort kijkt Google ook of uw site wel mobile friendly is en wordt dit mee gewogen om uw ranking te bepalen. Een responsive design biedt hier de perfecte oplossing.
Schrijf passende titels
Als je website goed gecodeerd is (zie hierboven) dan hebben de titels van je pagina’s een grote impact op de score in Google. Zet daarom je belangrijkste zoekwoorden ook in de titel.
Beter scoren in Google? Laat anderen naar uw site linken
Er is niets beter dan links om beter te scoren op Google. Hoe meer links naar uw website verwijzen, hoe hoger uw site scoort op Google.
Google noemt dit systeem PageRank. Echter niet alle links zijn evenveel waard. Sites die zelf hoog scoren (met een hoge PageRank) hebben meer impact.
Social Media
Zoekmachines bepalen natuurlijk niet alles op het internet. Steeds meer worden ook social media gebruikt om een boodschap te verspreiden. Social media sites zijn websites als Facebook, LinkedIn,… Zorg dat u ook hier aanwezig bent en regelmatig publiceert. Dit kan u eventueel automatiseren via RSS.
Conversie
Veel bezoekers is leuk maar als u er geen klanten van maakt heeft u er niets aan natuurlijk!
Zorg er dus voor dat uw site is opgebouwd is om bezoekers om te zetten naar klanten – conversie!
Biedt uw bezoekers nuttige en relevante content in een heldere structuur. Kies voor een professionele lay-out, die perfect aansluit bij uw product of dienst. Let erop dat uw site snel laadt en technisch in orde is.
Vrij vertaald: Uw website is als een filiaal van uw bedrijf zorg dus dat hij representatief is. Zorg voor een mooie etalage, een opgeruimde indruk, een ruim assortiment, goed advies,…
Zo kan u uw bezoekers overtuigen!
U wil meer weten? Contacteer ons wij helpen u graag verder.
.